Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services. Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

0

Terugdraaien verkooporder en leveringen in een Multi-company omgeving

Door
Marc Verspeek
op 20-04-18 10:12 913 weergaven

Stel je hebt een verkoop- en leverproces volledig doorlopen in een multi-company omgeving, maar er is een fout gemaakt. Hoe kun je de leveringen herstellen?


0

Marc Verspeek

--Marc Verspeek--

2490
| 2 1 1
--Marc Verspeek--
Marc Verspeek
Op 20-04-18 10:13

Dit is beste een 'gedoe'.

Stel company A heeft een verkooporder en levering aan een klant helemaal afgerond, waarbij producten door A automatisch zijn ingekocht en geleverd door B, en je wilt deze helemaal terugdraaien, dan kun je onderstaand recept volgen.

De essentie is dat steeds de vraag naar producten, die ontstaat door een verkooporders of inkooporders, ongedaan wordt gemaakt door de aantallen op de productregels op 0 te zetten.

Daarna moeten uitgevoerde leveringen worden teruggedraaid door Retouren aan te maken.

Deze handelingen moeten 3x gedaan worden (verkooporder en levering aan klant, inkooporder en levering van company B naar company A, verkooporder en levering van company B naar company A).

Stap-voor-stap:

1) Ga naar de verkooporder van company A die teruggedraaid moet worden.

Klik op 'Bewerken' en zet op alle regels de bestelde hoeveelheid op 0.

Er verschijnt steeds een pop-up met een herinnering, deze kun je wegklikken.

Klik op 'Opslaan'.

Nu is de vraag naar deze producten 'geneutraliseerd'.

2) Ga neer de bevestigde uitgaande levering.

Klik op 'Retour'.

Vink 'Te crediteren' aan als de factuur al is aangemaakt. Dit zorgt voor een creditfactuur.

Klik op 'Bevestig' om de retourlevering te bevestigen.

Nu zijn de geleverde producten weer terug in het magazijn.

Als er backorder levering is aangemaakt omdat niet alles beschikbaar was, dan kun je deze levering annuleren.

3) Ga naar de inkooporder die aangemaakt is vanwege de verkooporder.

Klik op 'Bewerken' en zet op alle regels de bestelde hoeveelheid op 0.

Ook hier kun je de pop-up steeds wegklikken.

Klik op 'Opslaan'.

4) Ga naar de Ontvangst die door deze inkooporder was aangemaakt en bevestigd.

Klik op 'Retour' en vink weer 'Te crediteren' aan op elke regel als de factuur al was opgemaakt.

Klik op 'Bevestig'.

Nu zijn de ontvangen producten weer teruggeleverd aan company B.

Ook hier kun je weer een eventuele back-order levering Annuleren.

5) Schakel over naar company B.

Ga naar de verkooporder voor company A die aangemaakt is n.a.v de inkooporder door company A.

Klik 'Bewerken' en zet weer alle hoeveelheden op de orderregels op 0.

6) Ga naar de levering die uit de verkooporder is aangemaakt en maak een retour aan.

Een eventuele backorder levering kan weer geannuleerd worden.

Dit rondt het hele proces af.

Je kunt dit overigens ook doen voor alleen de producten die ten onrechte zijn geleverd en vervolgens de verkooporder aanpassen waaruit weer een inkooporder en leveringen ontstaan.


Uw antwoord

Blijf geïnformeerd

Over deze community

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services. Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together. Lees de regels

Vraag hulpmiddelen

3 volger(s)

Statistieken

Gevraagd: 20-04-18 10:12
Gezien: 913 keer
Laatst bijgewerkt: 13-07-18 10:00